11 DE DESEMBRE 2018
A 5 DE GENER 2019

ARTS
SANTA
MÒNICA

flux

projeccions

monogrÀfiques

 
 

FERNANDO BAÑOS-FIDALGO
ANA RODRÍGUEZ LEÓN

ZAVAN FILMS

ZAVAN FILMS

cv

selecció de vídeos
per a projecció

videografia

article de
Miguel Ángel Martín Maestro


MADRID 12-11-03; ESPACIO URBANO, TIEMPOS COTIDIANOS

2006. 70 min (extracte de 9:24 min)

El 12 de novembre de 2003 a les 12:00 del migdia, vuit càmeres es reuneixen al centre de Madrid. A partir d’aquí i durant una hora, cadascuna recorrerà un camí diferent, gravant de forma contínua tot el que troba al seu pas. Aquestes vuit seqüències seran el material del qual es nodreixi la pel·lícula, mitjançant un muntatge que respectarà la sincronia de les gravacions. El resultat: un retrat d’una hora de vida urbana, real i improvisada, en el Madrid de principis del segle XXI; una simfonia urbana contemporània, emmarcada en el corrent del found footage.




DEL PODER

2011. 72 min (selecció d’extractes)

Del Poder (extracte 1) - 2011. 6 min
Gènova 2001. Pla i contraplà, Repressió i Representació. Els uns, els altres i els del mig. Primers disturbis.

Del Poder (extracte 2) - 2011. 7 min
Gènova 2001. Danys col·laterals. La mort i el dol.

Del Poder (extracte 3) - 2011. 7 min
Gènova 2001. El terror en Democràcia.

A Gènova 2001 l’enfrontament entre l’Estat i els moviments socials va deixar veure la veritable naturalesa del poder. La repressió policial va ser la resposta a la més nombrosa protesta que s’havia viscut fins al moment. Tres-cents mil manifestants van veure de cara el costat més violent de la democràcia. Gènova 2001 va marcar una fita en la història de les protestes antiglobalització. Un moviment que, acte rere acte, creixia de forma exponencial fins arribar a les 300000 persones, va ser frenat bruscament. Feia molt de temps que, en un país en democràcia, la repressió no s’exercia d’una manera tan brutal i descarada.





ON NATION (AND OTHER DOGMAS)

2016. 22 min

A partir de la reapropiació d'imatges d'arxiu de continguts dispars (imatges de guerra, partits de futbol, celebracions socials, rituals religiosos ...) i procedents de diferents fonts (entre les quals s'inclouen pel·lícules de Chris Marker, Alain Resnais, Leni Riefenstahl o Gianikian i Ricci Lucchi), la productora Zavan Films elabora aquest complex i calidoscòpic treball sobre les identitats socials (nacionals, religioses, comercials...) i la seva relació amb la guerra, els beneficis econòmics i els "crims legals".


AUTORETRAT



DEL AUTO(R)RETRATO (PRIMER ACERCAMIENTO)

2018. 12:36 min

Qué bello aquel día,
en el que el reflejo en los otros
era el único espejo posible.

Qué bello aquel día
en el que la huella en el reflejo
era la única imagen de “si mismo”.

Qué bello aquel día
sin espejo pero con ojos
que devolvían la imagen de “si mismo”
a partir del reflejo de los otros;

de la niña perdida
que desconsolada
busca a su padre,

del anciano que con dificultades
se levanta de la cama,

del trabajador en paro
que impotente busca trabajo,

del migrante que atraviesa
fronteras con cuchillas…

 


edicions anteriors: __ 2000-2004 __ 2005 __ 2007 __ 2008 __ 2009 __ 2010 __ 2011 __ 2012 __ 2013 __ 2014 __ 2015 __ 2016 __2017 __