|
Barcelona, 1954. Escriptor, curador i artista, treballa principalment
en les àrees de cinema, vídeo i mitjans digitals.
De 1973 a 1980, realitzà diversos films i vídeos de caràcter
experimental que han estat exhibits en filmoteques, museus i festivals
d’Europa i Amèrica.
Posteriorment ha escrit i realitzat diversos programes audiovisuals
(en vídeo, TV i diaporama) sobre temes d’art contemporani, entre els
quals: Duchamp (retard en vídeo), emès el 1987 per TV3; la sèrie
Lecturæs de Cirlot, guardonada als festivals de vídeo de Vitoria-Gasteiz
i de Navarra 1998, i a la Mostra d’Arts Electròniques de Catalunya
1998 amb el Premi de l’ACEVIP (Associació Catalana d’Empreses de Vídeo
Professional); i, encara en curs, la sèrie Música a Màquina, sobre
composicions electròniques d’Eduardo Polonio.
L’any 2004 ha realitzat un llargmetratge en 35mm, Tira tu reloj al
agua, a partir de materials inèdits o inacabats del cineasta andalús
José Val del Omar (1904-1982). Aquest film ha estat seleccionat als
festivals de cinema de Londres i de Mar del Plata (Argentina).
A més ha col·laborat a la sèrie El arte del Vídeo, produïda per TVE,
com a guionista i assessor (1988-89); i en els CD-ROMs Muntadas: Media
Architecture Installations (Centre Georges Pompidou / Université de
Paris I, 1999) i ArteVisión: Una historia de las artes electrónicas en
España (MECAD, Sabadell 2000) pel que fa a la direcció de continguts i
com a autor dels textos principals. Darrerament també ha treballat en
la concepció i continguts de llocs web dedicats a l’obra d’Antoni
Muntadas, José Val del Omar i Josep Montes-Baquer.
Organitzador, curador o assessor de múltiples exhibicions i festivals
audiovisuals per tota Espanya (Barcelona, Sant Sebastià, Saragossa,
Madrid, etc.).
Curador de diverses exhibicions i programes audiovisuals, entre altres:
“Desmontaje/Demontage” (1993: itinerant per diverses ciutats
espanyoles i a L’Haia, Holanda), “Múltiplas Dimensões” (1994:
exposició d’instal·lacions multimèdia en el marc de “Lisboa 94,
Capital Europea de la Cultura”), “Señales de Vídeo” (1995-1997:
itinerant per Espanya i Amèrica Llatina), “Ciència-Fricció”
(1997:Centre d’Art Santa Mònica, Barcelona), “El cinema calculat”
(1999: itinerant per diverses ciutats espanyoles), “Moviment Aparent”
(2000: EACC-Espai d’Art Contemporani de Castelló), ), “Calculated
Cinema 2.0” (2001: Cinémathèque Royale de Belgique, Brusel·les, i nova
itinerància a Espanya), “Comer o no Comer” (Salamanca 2002, curador de
l’àrea audiovisual de l’exposició), “Properament en aquesta pantalla:
El cinema lletrista, entre la discrepància i la sublevació” (2005:
MACBA-Museu d’Art Contemporani de Barcelona; en col·laboració amb
Eduard Escoffet).
Coautor dels llibres En torno al Vídeo (Barcelona 1980; México DF
1984) i Práctica fílmica y vanguardia artística en España, 1925-1981/The
Avant-Garde Film in Spain (Madrid 1983), s’ha ocupat també de la
direcció editorial dels volums que han acompanyat moltes de les
exhibicions que ha comissariat. Altres escrits s’han publicat en obres
col·lectives, catàlegs i publicacions periòdiques (entre altres:
“Millennium Film Journal”, “Zoom”, “Telos”, “Lápiz”, “Archivos de la
Filmoteca”, ”Zehar, Transversal”, “Trafic”, els diaris “El País” i “Avui”,
etc).
Activitat docent i àmplia participació en seminaris, cursos, simposis,
etc. De 1999 a 2003 fou professor associat a la Facultat de Belles
Arts de la Universitat de Barcelona. El 2005, la Facultat de
Comunicació Blanquerna, de la Universitat Ramon Llull, li encarrega la
direcció d’un curs de postgrau en Videoart i aplicacions a les arts de
l’espectacle.
<< |