Carles Hac Mor + Ester Xargay + Eugenio Tisselli |
| Carles Hac Mor
| CONTRA EL SENTIT
| Ester Xargay
| UTOPIES HÍBRIDES: CULTURA DE L’EMPELT
| Eugenio Tisselli
| L’ESPAI I EL TEMPS SÓN PROPIETATS
EMERGENTS DE LA MATÈRIA
|
|
Carles Hac Mor, Eugenio Tisselli i Ester Xargay
han col·laborat, de fa anys, en innombrables treballs d’interrelació
d’informàtica i literatura, els quals han anat presentant en
congressos d’art, de vídeo, de literatura, d’informàtica i de
matemàtiques. Així mateix, de manera conjunta, han efectuat nombrosos
digitorecitals i han participat en exposicions d’art i en mostres de
mitjans audiovisuals. |
|
|
|
CARLES HAC MOR
CARLES HAC MOR. Antipoeta que, llevat de casos excepcionals, com
el present, no conrea el gènere literari del currículum. Ha publicat
divuit llibres d’antipoemes, un antiassaig, dues antinovel.les i una
obra d’antiteatre, així com nombrosos articles en diaris i munts de
texts sobre art en publicacions molt diverses. Ha fet exposicions
d’art individuals, ha participat en col·lectives i n’ha tingut cura de
moltes d’altres artistes.
hacmorxargay@worldonline.es
CONTRA EL SENTIT
CONTRA EL SENTIT
La dictadura del sentit, és a dir, el despotisme d’una cosa que no
existeix, amara les nostres vides quotidianes i les no tan quotidianes.
El sentit és el gran invent opressor de tots els tirans, o sigui, de
tots nosaltres. Ara bé, si tothom és un dictador amb els altres, el
altres poden prescindir del sentit. Llavors, en negar cadascú el
sentit que cadascú va creant per culpa de la tirania, la culpa,
germana del sentit, desapareix i l’individu prescindeix de la societat.
Així, ja d’antuvi restarà ben clar que el més tirà de tots és
l’espectador, tothora disposat a copsar i a endrapar sentit, fins i
tot allà on no n’hi ha. El sentit –això que no existeix- és la menja
espiritual de l’espectador. Abatre la dictadura del sentit exigeix
enderrocar la tirania de l’espectador, acabar amb la beneiteria de
l’espectacle. |
|
|
|
ESTER XARGAY
ESTER XARGAY (Sant Feliu de Guíxols, 1960), escriptora i
realitzadora de vídeo. En poesia, ha publicat els llibres de poemes
Salflorvatge, Trenca-sons, Darrere les tanques, les
plaquettes Els
àngels soterrats, Les flaires del galliner, Volts en el temps i Ainalar, i també els llibres
Un pedrís de mil estones, Epítom infranu
o no, Tirant lo Blanc la i Amor lliure, ús i abús, coescrits amb
Carles Hac Mor, amb qui ha traduït, entre altres, Adrian, Todorov,
Pascal i Queneau. Col·labora al diari “Avui” i a revistes com “Papers
d’Art”, “Transversal”, “Barcelona Rewiev” i d’altres. Ha realitzat,
amb Carles Hac Mor, el DVD-ROM Sextina al microscopi per a la mostra
“Microscopies” (Metrònom, 2003) i (amb Adolf Alcañiz, Carles Hac Mor i
Barbara Held) el CD-Rom Paraparèmies, desplaçaments, cosificacions….
(Premi
de creació audiovisual de Navarra, 1999) i, a BTV (Barcelona Televisió),
videopoemes i documentals, un dels quals va rebre el Premi Espais a la
Crítica d’art, 2000.
hacmorxargay@worldonline.es
UTOPIES
UTOPIES HÍBRIDES: CULTURA DE L’EMPELT
La hibridació de llenguatges situa l’escriptura a la frontera, al
llindar d’una altra pràctica, i, per tant, empelta el poeta d’una
altra manera d’entendre el llenguatge i de treballar-lo amb altres
eines.
La videopoesia perverteix l’ordre sintàctic de les frases prenyades
pel joc incestuós de les paraules fetes formes sonores en moviment.
Així, els videoversos, fets seqüències, concediran atributs
llibertaris, visuals, al text, i, en la imatge, negaran la institució
de la família subjecte-verb-predicat, i s’arfirmaran amb la veu i
copularan entre si fins a degenerar el gènere literari; i el gènere,
ja degenerat, s’esvairà en la mirada en blanc dels escoltadors,
afonats en l’èxtasi de la interpretació lliure. |
|
|
|
EUGENIO TISSELLI
EUGENIO TISSELLI VÉLEZ. Ciudad de México, 1972. Enginyer
informàtic. Màster en Arts Digitals per la Universitat Pompeu Fabra de
Barcelona. Àrees d’interès: disseny d’interfícies físiques i creació
de software multimèdia. Membre i cofundador del grup interdisciplinari
Vaina Systems, dedicat al desenvolupament
de hardware i software per a la Interacció Física. Ha mostrat el seu
treball (individualment i amb Vaina Systems) en diferents exposicions
i festivals internacionals. Ha col·laborat com a programador en
projectes d’altres artistes com Antoni Abad o Marcel·lí Antúnez. És
professor de MECAD i codirector del Màster en Arts Digitals a la
Universitat Pompeu Fabra. Ha realitzat diferents seminaris en línia
(UNESCO-digiARTS) i
presencials.
www.motorhueso.net .
cubo23@yahoo.com
ESPAI I EL TEMPS
L’ESPAI I EL TEMPS SÓN PROPIETATS EMERGENTS DE LA MATÈRIA
Àtoms textuals en col·lisió, matèria tova en implosió que irradia
temps i espai en forma de partícules (llum) i ones (so). |
|
|
|
|
<< |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FLUX 2005 . Festival de vídeo d'autor
27, 28, 29 octubre 2005
CCCB Centre de Cultura Contemporània de Barcelona c/ Montalegre, 5 |
|
|