|
VIDEOINSTAL·LACIONS X ANIVERSARI |
FLUX MUT |
|||||||
Videoinstal·lació silenciosa, encàrrec del festival. |
|||||||||
JULIÁN ÁLVAREZ Veguellina de Órbigo, León, 1950. Viu a Barcelona des de 1975. Titulat en Direcció i Producció Cinematogràfiques (London Film Academy, 1974), va cursar Estudis de Cinematografia (Escola d’Estudis Artístics de l’Hospitalet de Llobregat, 1975-1977), i de vídeo/tv (CIPLA, Escola Superior d’Art Dramàtic. Barcelona, 1978-1980). Ha realitzat més de cent produccions en vídeo/cinema, i altres produccions interactives en CD-Rom i Net-Art (1978-2015). És l’inventor del sistema de gravació FishCam i del gènere videogràfic egoMovies. Organitzador de Mostres i accions promocionals (1983-1990) al voltant del vídeo. Ocasional articulista-assagista. Director de l’Escola de Vídeo-Cinema-Tv, 3D & Multimèdia IDEP (Barcelona 1981-2008). Ha participat en la majoria de certàmens i mostres de vídeo nacionals i internacionals (1982-1995), i ha estat premiat en una trentena d’ocasions. Forma part de la primera generació espanyola de creadors de vídeo. Premi Nacional de Videografia de la Generalitat de Catalunya (1991). Amb l’exposició monogràfica “BOXIANA” a La Pedrera (Barcelona 1987), inicia el seu itinerari expositiu en galeries d’art, centres culturals i museus. Al juliol-agost 2009 el Centro Leonés de Arte li va dedicar la retrospectiva “entreCRUCES” i l’edició del catàleg entreCRUCES/itinerarios, que recull gran part de la seva videofilmografia i altres produccions entre 1978 i 2008. En l’actualitat centra la seva atenció en el disseny i reciclatge creatiu d’originals propostes expositives a partir de la pròpia obra audiovisual, i en l’elaboració del llibre Ejemplar-caso-de-estudio: El Vídeo en el quirófano, el Autor en el diván. .www.juliansite.com. .www.vimeo.com/zapatodeartista.
|
LA PELÍCULA MÁS CINEMATOGRÁFICA Totes les pel·lícules són per definició cinematogràfiques, però unes ho són més que d’altres. Homenatge a aquells “interruptus cinematogràfics” que formaven part indesitjable, però freqüent, de les sessions dobles als cinemes de barri, i en els del meu poble en particular. Llavors jo no era conscient de la transcendència d’aquells fortuïts accidents en què es detenia l’acció, es parava la pel·lícula i, per segons, se’ns mostrava l’essència matèrica de la pel·lícula en la seva mínima unitat expressiva: el fotograma. Tot d’una, un fotograma, detingut per aleatori accident, protagonitzava una altra micropel·lícula, potser més fascinant. Evocació experiencial que proposem als que per edat no han tingut ocasió de viure els efectes col·laterals de l’”interruptus cinematogràfic” i als que, havent-lo viscut, potser l’han desestimat com a mereixedor de ser recordat. IDEA, CÀMERA, EDICIÓ, PRODUCCIÓ Julián Álvarez CONTINGUTS VIDEOGRÀFICS RELACIONATS |
||||||||
flux 2000-2004 __ flux 2005 __ flux 2007 _ flux 2008 __ flux 2009 __ flux 2010 __ flux 2011 __ flux 2012 __ flux 2013 __ flux 2014 __
|
|||||||||