Dionís Escorsa . Vídeos interactius consultables a firaflux |
| cv
| selecció de vídeos per a projecció
| vídeos interactius consultables a firaflux
| autoretrat
| videografia . exposicions
| article de Nadiel faRré |
|
JARDÍ D’ARRELS 2006, 2H APROX. VÍDEO INTERACTIU NO LINEAL
Experiment de narració no lineal en el qual els actors-participants
desenvolupen
successivament les múltiples possibilitats d’un guió polièdric, a
partir d’una situació inicial: un presumpte botànic arriba a un poble
on creu que hi ha un jardí peculiar. Mentre deambula per trobar-lo,
entrevista una sèrie de personatges que l’aniran convencen
paulatinament de la inutilitat de la seva cerca, perquè ja és en el
jardí. L’usuari, tal com van fer abans els actors, haurà d’escollir al
final de cada seqüència entre diverses decisions possibles, per fer
avançar la narració. El resultat és un procés irònic d’experimentació
rizomàtica de la narració, sempre individualitzat i inacabable. |
|
|
|
B4 (ALPHABET) 2006, 1H 30 MIN APROX. VÍDEO INTERACTIU NO LINEAL
Màquina criptogràfica per a psicocartografies. Realitzat amb el
col·lectiu Rotor
A New York, les autoritats de Brooklyn han tot just enllestit un pla
de reordenació
urbanística a l’àrea anomenada Greenpoint-Williamsbourg Water Front.
En uns deu
anys, les antigues fàbriques industrials en procés de decadència
productiva que avui
solquen la ribera de l’East river, seran eliminades, i l’espai serà
destinat a barri
residencial de renda alta, en el típic procés de gentrificació que
segueix la ciutat. Si la destrucció d’aquest territori hagués de
passar trenta o quaranta anys més tard, la conservació de la seva
memòria virtual seria –fins i tot podríem atrevir-nos a pensar–
obligatòria per llei. En un exercici d’anticipació suposada, es
proposa crear una cartografia videogràfica interactiva d’aquesta àrea,
que sigui adaptable modestament a aquests futurs dispositius de
percepció augmentada, en una espècie de viatge temporal al passat, fet
des del futur imaginat, on la gent d’aquest nou barri residencial
pogués optar també per passejar-se virtualment pel propi passat
immediat. |
|
|
|
SEGRESTANT EL GALERISTA 2006, 30 MIN APROX. VÍDEO INTERACTIU
LINEAL
En un moment en què l’ensurt d’esdevenir funcionari cultural començava
a desmotivar
reelaboracions de propostes expositives sospitosament semblants entre
elles, l’artista, encarregat de realitzar una exposició programada per
al maig del 2006, a la prestigiosa galeria Dispari&dispari a Reggio
Emilia, Itàlia, exercint un dret al “no” que massa vegades s’havia
amarat d’aparences de reivindicació salarial, però basant-se més aviat
en la glòria de la campanya gratuïta per escapar de sistemes oxidats
de difusió de continguts, va decidir trair l’esperança de rendibilitat
del seu galerista i reivindicar un cop més la gratuïtat i voluntarisme
dels actes de comunicació. Per a això, va proposar una exposició
falsa, convenientment difosa a les llistes italianes, per suspendre-la
un dia abans de la inauguració a causa de la desaparició del
galerista. A partir d’aquesta fugida, es va iniciar una situació
vivencial més o menys retransmesa del procés de redefinició de la
relació artista-galerista, el videorelat de la qual –amanit amb
variades aportacions externes– es va mostrar només per internet. |
|
<< |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FLUX 2007 . Festival de vídeo d'autor
15, 16 i 17 de març 2007
CaixaForum
Av. Marquès de Comillas, 6 - 08038 Barcelona |
|
|